Trafik kazaları önlemek tedbirleri, pratik bilgiler

baykalbul

Perfume Lover
Satış Onaylı
Katılım
22 May 2015
Mesajlar
1,417
Emniyet-kemeri yokluğunu hissedin çocuk emniyet antalya k.jpg
emniyet kemeri takla simülasyonu hayat kurtarmasını anlatmak.jpg


Bayağı bir yıllardır trafikteyim, okumalarım da oldu. Bu tecrübeleri aktarayım ve siz arkadaşlarında, beylerinde, hanımefendilerinde varsa bekleriz efendim bilgileri..

Emniyet Kemeri . Olaya emniyet kemeri ile başlayayım. İki araç vardı. Biri hafitften ön tampon zararlı idi, diğeri sürücü bölmesine kadar göçmüştü trafik kazasında. İkiside aynı marka araçtı. Beni çok etkilemişti çünkü normal sadece tamponu zararlı araçtaki şöför vefat etmiş o kazada maalesef, emniyet kemeri takılı değilmiş... Diğeri ise kurtulmuş ve emniyet kemeri takılı imiş. Sadece bu örnek yeterli. O resmi arıyorum deminden beri, bulursam düzenlerim mesajı ..

Gözü yoldan kaçırmak, kazaların nedeni. Diyelimki şehir içi trafiktesiniz. Gidiyorsunuz, sağda kaldırımda güzel bir bayan gördü beyler ve dikkatle bakıyor. Bakmadan önce önünde 10 metre ilerde araç ilerliyordu. Beyin onun hala ilerlediğini düşünüyor. O an ya kırmızı ışık yandı yada aracın önüne biri fırladı( sizin aracın önünede fırlayabilir bir çocuk, bir genç ) .

Araç hemen fren yaptı ve siz hala o bayana bakıyorsunuz ve maalesef araca veya önünüze fırlayan insana vurup kaza yaptınız.

Göz her ne sebepen yoldan ayrıldıysa işte kazaların belki önemli bir oranı böyle oluyor. Bu arada torpido gözünde, arka koltukta bir şey aramakda tehlikeli. O an direksiyon oynayabilir. Bu tür olayla geniş bir alanda test edilmeli düşük hızlarda..

Hava yastığı ve küçüklerin kafa kopması . Havva yastığı açıldığında, öndeki bebek araç yatağı eğer öne doğru yerleştirilmişse veya küçük çocuklar oturtulmuşsa, maalesef kapa kopmaları olabiliyor.

Kimi arabalarda şoför yanı araç yastığı devre dışı bırakılabiliyor ama genede arkaya veya önde ters tarafa konmalı bebek araba yatağı..

Yolda Kapı açmak kazaları. Son zamanlarda özellikle , şehirlerde maalesef her alana ev yapılıyor. Belediye yeşil alan olan yerlere hatta yol geçen yerlere ruhsat veriyor. Arkadaşım, bu imar oranları sabit falan olsun, bir çözüm olsun. Her yer beton yığını. Belediyeler, imar oranlarını değiştirip duruyorlar ama peki parklar? Arabayı park edecek alan yok mesela..

Evet bu yüzden yollara park yapılmakta ve siz ikinci sıraya arabayı koyuyorsunuz veya birinci sıraya. İşte mesele burda başlıyor. Diğer arabalar çok yakınınızdan geçiyor ve arabanın yoldan kapısını açtığınızda kapınız gidiyor hatta maalesef sürücüyede, yolcuyada zarar olabilmekte..

Böyle kazaları çok duyuyorum işletme sahibinden. O devamlı yol kenarında olduğu için görüyor. Normalde geniş yol bile olsa lütfen dikkat edelim ... Kapıyı açmadan önce trafik yönüne bakalım. Araçladai park edilmiş araçların çok yakınında gitmeyelim. Gidiyorsakda heem nduracak şekilde yavaş gidelim ve gözümüz kollasın kapıları ve aradan fırlayabilecek kişileri..

Şerit değiştirmek kazaları ve kör nokta aynalarda. Şerit değiştirirken yavaşça geçin, birden bire diğer şerite geçmeyin. Bu çok önemli. Çünkü aynanızın kör noktası olabilir, ayna kirli olabilir ve siz arkadaki aracı görememiş olabilirsiniz bir sebebden. Eğer yavaşça geçerseniz, arkadaki araç sizi uyarabilir ama ani geçişde maalesef kaza ihtimali yüksek..

Yolda Uyku . Normalde evde bilirsiniz. Dizi, tv, sinema seyrediyorsunuzdur veya kitap okuyorsunuzdur, özellikle akşam, gece vakti. Sonra uykunuz gelir, bir iki önlersiniz ama sonra birdenbire uyumuşsunuz. İşte buna dikkat, eğer yolda göz kapaklarınız kapanmaya başlamışsa, çok kısa süre sonra maalesef uyku kaçınılmaz ama siz direksiyon başındasınız. Bu yüzden hemen kenara güvenli bir yere çekin ve uyuyun.

2 saat uyku yetecektir size. Bir 12 saat götütür, olmazsa daha uzun süre uyursunuz. Çok sakin bir yolda iseniz, arabayı kuytuya almak daha mantıklı görünüyor. Bu uyku işini hafife almayın. İnanın böyle çok kaza oldu şimdiye kadar umarım hayırlısıyla azalır, sonlanır..

Yeni lastikler . Yeni lastik aldığınızda, boş bir sakin alanda, yolda sert frenajlar yapın. Patinaj falan yapın. Belli bir süre lastikleri zorlayın. Neden mi? Çünkü yeni lastikelrde üretim hatası olabilmekte. Benim başıma gelmişti, lastik yüzeyi halı gibi, yere serilen ince bir örtü gibi pürüzlü gibi dürülmüştü.

Eğer yüksek hızda bir yolda olsa daha büyük hasar olabilirdi lastikte ve lastik patlarsa çok ölümcül kazalar olabilir, allah korusun.. Lastiği geri almışlardı, değiştirdik bozuk lastiği..

Frenaj . Çok fren kullanmamaya çalışın. Zaten ilerisi kırmızı ışık, basıp sonra frenaj yapmaya gerek yok. Frenleriniz hep sağlam kalsın hele uzun yolculuklarda. Aslında şehir içinde o kadar önemli değil o an eğer ssaatlerce araba kullanmıyorsak o gün. Virajlı yollarda fren şişmesi denen bir olay var çok ısıdan dolayı.

Bu yüzden gaza basıp sertce franajlardan kaçınalım böyle yollarda. Eğer arkadan araba bastırmıyorsa, şehir içi yollarda da çok hıza gerek ta kırmızı ışığa gelene kadar. Kırmızı ışık arası uzunsa 60-70 hız limiti yapmak normal tabi ki genelde bu hız yapılıyor..

Yaklaşınca ışığa hız azaltılmalı önceden, benim demek istediğim bu idi eğer arkada yoğun trafik yoksa. Olsa bile gene çok yüksek hıza gerek yok ta trafik ışığın dibine gelinceye kadar, biraz daha hızlı belki ama gene dengeli.

Araba kontrol ve kediler . Arabanın içine kedi girmeyecek şekilde araç izole olmalı. Sokak kedilerine de inşallah sıcak güzel barınaklar, yuvalar, evler... Kaputa vurulabilir soğuk havalarda çünkü içerde kedi olabiliyor..

Bu arada aracın lastik kontrolü normalde binerken yapılmalı ama genelde pek yapılmayan bir iş.

Aracın cam suyu, soğutma suyu, motor yağı, hidrolik yağları kontrol edilmeli, en azından belli dönemlerle.

Elektronik ikaz ve manuel ikaz araçları . Opel astra ile yokuş dağ yolunda yazın araç sıfıra yakın soğutma suyu ile gittik. Araçda kırmızı ısı ikaz lambası yandı. Bizde hemen yol konaklama yerine çektik.

Abartmıyorum , kaç litre su getirdik araba fokur fokur, fokurduyordu suyu koydukça. Tebrik ediyorum böyle bir motor yaptıkları için mühendisleri . Opel astra şu an yahudi bir şirketin diye biliyorum. Onlarında iyisi var, ırkçılık yaptığımı düşünmeyin haksızca..

Aracı firmadan geçici olarak alınmıştı. Araç su kaybedermiş. Bunu bize söylemedi, araç kiralayan şirket. Neyseki opel astra dişli çıktı :)

Burada değinmek istediğim manuel ikaz göstergesi daha güvenli. Eğer ısı lambası bozulsaydı biz motorun çok ısındığını göremeyecektik. Benim bu konudaki görüşüm bu. Bence ikisi bir arada kullanılmalı ama maalesef kimi araç firmaları kesintiye gidiyor..

emniyet kemeri hayat kurtardı k.jpg
emniyet kemeri arka ve önede oturanlar için şematik anlatım.gif



Nezaket, trafikte saygı, herkese aynı kurallar. Milletvekili, bakanlar, polisler, savcılar, hakimler başbakan, cumhurbaşkanı aynı kurallara uymalı bence. Bir milletvekilinede trafik cezası kesilmeli derim.

Trafikte herkes yaşıyor. Bir kaza ölümlü sonuçlanabilir. İnşallah önemli mevki sahiplerinede ceza kesildiği dönemler görebiliriz.. Demokrat bir ülke iyidir, gerçek demokrat tabiki..

Size bir anımı anlatayım. kısaca. Gerçi böyle konuştukça sevenim azalabilir. Arkadaşlar, beyler, efendiler, okuyucular, takipçilerimiz, ben sadece doğruyu, kendimce islami olarak elimden geldiğince doğruyu anlatıyorum. Benim mihenkim kuran. İsteyen ordan eleştirebilir beni. özelden mesaj beklerim :) . Benim bir kullanma kitabım var ve bana sen kuran-ı kerime'e göre şurada hatalısın deme durumu var, bu çok iyi bir durum. Zaten kuran-ı kerim'de kötü bir şey yoktur, şimdiye kadar çıkartırlar, sakız yaparlardı, gerçek kuran-ı kerim'de olsa :)...

Olay şu : '' köy yolundayız. yıl 1990 lar civarı . Tam yılı şimdi hesaplamadım. Mesut yılmaz dönemi sanırım. '' İmren aykut '' gene bakan. Onun heyeti gelecekti bulunduğumuz ilçeye. Aman ne şerefde maalesef kral(tam krallık eskidenmiş..) gibi olunca günümüzde gittikleri yere eziyet çektiriyorlar, insanları zillete düşürüyorlar, aşağılıyorlar..

Ben yolda sakince gidiyorum. Köy yolu, asfaltlı bir yol.. Aman allah'ım şatafat ki buna bir şey demiyorum. Bakandır, koruma görevlileri olabilir belli sayıda... İşte bana önden gelen eskortlar uyardı, kenara çek. Bende biraz fazla dikkafalıyım o yıllar. Hızımı azalttım ama kenara çekmedim. Aslında Türkiye devletiniin bir bireyi olarak hazmedemedim. Nefsime hoş gelmedi tabi nefsi terbiye lazım o ayrı :)..

Yanımda ailem de vardı. Rahmetli babam, kenara çek dedi. Zaten önceden demişti, biliyor adam. Ankara falan görmüş, tecrübeli..

Ben çektim efendim, sert sert uyardı zaten polisde. Artık başımıza ne gelirdi.....

İşte böyle efendim. Kendileri bozuk yolun ortasından gidiyorlar, gariban, mazlum biz halkta kenara çekip konvoyu bekliyoruz. Ben hakkımı helal etmedim. İmren aykut'a bu yönden eleştirim var. Yoksa yaptığı iyi işler falan olabilir ama milleti kölelikten kurtarmak bence daha önemli..

Seviyoruz kimi milletvekillerini de, efendim doğruları, hakkı söyleyelim. Gerçi doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlarmış .. ''

Bu arada otobanda , şehirler arası yolda son şeritte limitte gidersiniz ve arkanızdan bir yerde giden uçakvari hızda araba gelir ve selektör yapar.. Madem hızlı gidiyorsun uç be herif.. Soldan moldan geç git.. Otobanda ağız tadıyla gidemiyoruz ya, hele kalabalık saatlerde..

Saygı , kul hakkını görmek şart ..


Evet bu kadar yeter. Daha aklıma gelirse yazabilirim inşallah.. Toplumum efndisi topluma hizmet eden demişler hz.muhammedin sahabileri, kendi topluma bir şey dağıtırken, efendiniz kim diye soranlara.. Bizde daha az kaza yapın diye hayırlısıyla inşallah bilgiler verdik :)

++
 
Son düzenleme:

baykalbul

Perfume Lover
Satış Onaylı
Katılım
22 May 2015
Mesajlar
1,417
++++

Sürüş teknikleri . Bunu ayrı bir yazıda yazabilirim bu konu altında belki. Kısaca değineyim şimdi. Mesela araç arkadan sağa kaydığında, direksiyon sola döndürüllür. Araç arkadan sola kaymışsa, direksiyon sağa döndürülür..

Araç önden kaymışsa alıntı . Bu arada frene basılmaz diyor ama bence yoldan çıkma durumu varsa absmakta fayda var.. : ''

Viraja girdik, direksiyonu çevirdik ve aracımız istediğimiz istikamete dönmüyor. Demek ki aracımız önden kaymaya başladı.

Böyle bir durumda yapılacak tek şey hızlı bir şekilde ayağımızı gazdan kaldırmak, asla frene veya gaza basmamak ve aracın dönmesini beklemektir. Gaza veya frene bastığımızda araç yine viraj dışına doğru gitmeye devam edecektir. ''

Aslında bu sürüş tekniklerini öğreten kurumlar olmalı. Zor şartlarda, araba hakimiyeti çok önemli..



Kar zinciri yedek. Arabada yedek kar zinciri bulunsun ve o daha güçlü olsun. Kimi zaman uzun yolculuklarda kar zinciri kırılabiliyor. Zaten mümkünse karda kışda yola çıkmamak lazım ama kimi işi gereği çıkıyor. Hatta o kişiler birden fazla yedek zincir bulundursun..

Bu arada bilen bilir, karda ikinci vitesde kalkılır, buzda da.. :)



Otostopçu almayın . İyi polisleri severim tabiki. Evde rahat rahat uyuyorsak, kötüler bize fazla dokunamıyorsa onlara da teşekkür ederiz. Tabi kötü örneklerde var.. Hakiminde müfettişi olmalı . Polis savcı devleti olmamalıyız.. Bu arada çok zor şartlarda çalışanlarıda var, saygılar o yönlerine, sabırlar dileriz..

Hele cumuk yasaları falan pek iyi olmadı . O değilde herif çakallık yapıyor, çakal diyorsun seni öldürünce indirim alıyor. Uyuşturucu, bali gfalanda çekse haksız yere öldürmeye idam gelmeli...

Efendim yolda polis bile otostop yapsa almayın. Böbrek mafyasından pek çok sapıklığa kadar kişiler, örgütler, mafyalar var.. Yok demeye utanmayın. Alamam, yasak, şirket arabası diyin... İşimden olurum diyin falan filan...



Virajda şerit değiştirmeyin. Efendim özellikle, dış virajdaki iç viraja girip apex noktasına yaklaşıyor. Sanki yarıştayız. Yarışta bile yapılmayabilir.. Tabi yarış demişken özel pistte tabiki..

Dış virajdaki kişi aslında iç virajdan daha rahattır. Sadece savrulursa koruyacak alanı az o kadar. O zaman yavaş gireceksin viraja ama karşı şerite girmeyeceksin.. Kesinlikle şerit değiştirme virajda hele karşında araba varsa..

Ben boş yolda bile pek şerit değiştirmeme, virajda bile. Çünkü alışmak lazım birde. Bazıları öyle şerit değişiyorki, eğer görmesem vururdum. Kornayı basıyorum, hiç kusura bakmasın ..



Yayalara dikkat . Ya şöyle bir olay var. Normal hızda gidiyorum ve karşıma yaya çıkıyor, birde kafasını öne eğip yavaş yavaş geçiyor. Ben normalde durup yol veriyorum kimi durumlarda. Yol çok kalabalık ve geçmiyorlarsa durmak lazım ama belli hızda ve arkada trafik varken durmak kazalara yol açabilir..

Sağa dönüş yapanlar yayalara yol vermeli diye öğrendik ama nerde mamalesef çoğu zaman.. Altında demirden araba varya, herif süpermen kesiliyor..

Işıklar . Hem araba ışıklarına hem trafik ışıklarına değinelim. Gör görül öenmli bir trafik engelleme kuralıdır.

Parkları yakmaktan çekinmeyelim.. Sis lambalarıda önemli çok sağanak yağmurda falan ve sisde..

Kırmızı ışıkta lütfen geçmeyelim. Sabır. Işıkta beklemeye sabır gösterelim. Kırmızı ışıkta ambulanslar veya biri geçebilir diye geçerken genede o yöne bakmakta fayda var oldukça..

Birde kırmızı ışık yanacakken basmayın gaza, sonra hemen yeşil yanabiliyor. Kimi ışıklar aynı omayabiliyor, yeşilden kırmızı ışık yanması. Bazıları bi iki yeşil ışık kırpıyor sonra hemen kırmızı yanıyor.. Sonra arkanızdaki arabada gaza basmıştır ve siz hızlı fren yapınca gümletebilir arkadan..

Bana bir bayan gümletecekti ,ben dikiz aynasından bakıyorum, hemen ileri aldım arabayı, kurtardık..

iyi sürüşler ...
 
Son düzenleme:

ERGUN

Administrator
Yönetici
Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
3,832
'kemer sıkıyo be aaaaaabi' böyle bi reklam vardı 80lerde hatırlayanlar bilir hala aklıma geldikçe gülerim :)
 

baykalbul

Perfume Lover
Satış Onaylı
Katılım
22 May 2015
Mesajlar
1,417
Bu arada tüm hükümetlere diyorum lütfen yeni ehliyet falan masraf çıkarmayın. Yenilik yapacağım derken bir sürü zorluk oluyor maalesef.. Hayırlısı..

Ben önce şu kaza sonucu, teneke gibi eğilip bükülen arabamızı vereceğim..

trafik kazası ehliyet takılı değil kurtulmuşlar renault 9 broadway teneke çok tehlike.jpg


Bu kazada sürücü arabadan uçuyor ve sadece ayak tarak parmağı kırılıyor ve kısmen elinde ağrı var. Yanındaki kişinin kafası daha çok yara bere içinde, yürüyebiliyor. Ehliyet kemeri takılsa ölürmüş diyen var sürücü için ama ben gene de takılmasından yanayım..

Teneke gibi arabalar üretimden kalkmalı bence.. Yurtdışından, hurdaya ayrılan arabalar ihale ile getirtilebilinir veya araba sanayisi desteklenebilinir ve devlet araba fabrikaları açabilir ki bundan bahsedilmişti..

Kesinlikle yasak promil düzeyi ve üstünde araç kullanmayın. Ne kadar ben dikkatliyim, iyi şöförüm derseniz de kişinin refleksleri, dikkati azalıyor, içki içince.

Bakın her tecrübeyi denemek-yanılmak ile sonuca ulaşamayız. Tamam illa çukura düşmemiz gerekiyor bazı şeyleri anlamak için ama o andan itibaren yaşanan tecrübeleri öğrenip uygulamak lazım. Bu kurallar boş yere konmamıştır demek lazım..

Tabi her kuralda uygulanmıyor. Mesela burada baraj seti var ve üzerinde 30 km.falan hız sınırı var ama herkes 60 km.ile gidiyor. 30 km.ile sürsen, maalesef korna manyağı yaparlar.. Bunun gibi örnekler var..


Birde akıllı kavşaklar hakkında söyleyeceklerim var. Aslında bunları Bimer'e de yazabilirim. Aklımda çok proje var :) maşallah.. Bir kere kimi yerlerde göbeği ortadan kaldırıyorlar ama çok tehlikeli bir durum ortaya çıkıyor yayalar için. Göbek varken araçlar 90 derecelik açıdan geliyordu ama bu sefer 90+45 derece arkadan ve daha hızla geliyorlar. Bu çok tehlikeli çünkü araç kör noktada oluyor daha çok...


Bir yazmak istediğim şeyde kimi yerlerde göbeğe gelindiğinde falan, sağ şerittekiler için yanıp sönen kırmızı ışık yani dikkatli geç işareti.. Yolu bilmeyen en sağdan gitmişse duruyor bu ışıkta ama arkadan devamlı küfür eder gibi veya sertçe korna çalıyorlar. Yahu işte belki kazara girdi, yolu bilmiyor, bir dakika falan beklesen ne olur?

Maalesef trafikte sabırsız. Allah sabırlılarla berabermiş unutmayın :). Bir iki dakikadan bir şey olmaz. Etrafa bakın, keyfini çıkarın. Zaten arabalar yaz sıcağında soğuk, kışın sıcak klimalı, kaloriferli.. Tek derdimiz kırmızı ışıkta beklemek olsun arkadaşlar :)..


Birde bir olaydan bahsetmek istiyorum. Yaşadığım şehirde her taraf beton yığını. Hangi parti gelirse gelsin genelde devamlı imar oranını arttırıyorlar.. Sokak kaldırımlarını dükkanlar işgal ediyor maalesef.. Evde pencereyi açıp manzara seyretmeye hasret kaldık kimi odalarda, apartmanlar dip dibe maalesef..

Şu imar oranı olayı çok ciddi. Gezi parkı olayları da aslında böyle başlamıştı ( siyaset yapmıyorum, belirtme yapıyorum ). Kişiler arabalarını park edecek yerler bulamıyor. Gençler oturup sohbet edecekleri parklar bulamıyor genelde. Park hadi ufak mufak olabiliyor da araba park yeri sorun..

Evet bahsedeceğim olaya geleyim. Dediğim gibi araba park yeri sorun ve kişiler kaldırımlara çıkarak araba park ediyorlar. Bir gün ara sokakte 13 arabaya trafik polisi gelip park cezası veriyor. Bence o cezayı belediye başkanları ödemeli.. Polislerin neden böyle bir olay yaptığı bence kota doldurun baskısı yüzünden de olabilir maalesef. Bu arada trafik cezalarından komisyon hala alıyorlar galiba.. Tamam haklılar, kaldırıma araba park etmemeli ama edecek yerde yok kardeşim.

Polislerimiz, trafik polislerimiz zor şartlarda görev yapıyorlar tamam ama bunlara da değinelim kardeşler, arkadaşlar. Şu kotayı illa dolduracan olayı olmamalı. Birde trafik cezalarından komisyon da olmamalı bence.. Doktorlar ve diğer tüm görevliler dönersermayeden para almamalılar..

Zor şartlarda görev yapan, Asker, Polis, Doktor vb..görevlilere kolaylık dilerim. Döner sermaye falan kalksın ve sağlık bedava olsun :) dediğim gibi .. Yani devlet maaş ödemiyor mu ee, neden halktan harç alınıyor..

Trafikle alakası yok ama kısaca değineyim, market çalışanlarına da maalesef bugün ciro düşük deyip manen baskı yapılıyor..

Bugün yaya yolundayım yani başlangıcında falan ve üniversiteye giden otobüs üstüme sürüyor ve durağı ilerde olmasına rağmen. Yaya yolundayım dedim. Umarım anlamıştır ayı gibi davranışından sonra... Yani varya katil olmamak mümkün değil bu kadar ayı insansan ötürü ama çok dokunmadıkça gelip, ya sabır işte. Sözle uyarıyoruz..

Bir yazacağımda yaya yolu olmayan, kaldırımı olmayan yolda yürürken arabaların artistik yapmaları.. Kulaklığım vardı. Böyle bir yolda yürüyordum. Arkadaki arabayı görmedim. Korna çaldı, sonra aynımdan geçerken el kol işareti yaptı, bende yaptım :D. MAalesef yaya yolu ile araba yolu birbirine karışmış durumda Türkiye'de..

Böyle tehlikeli bir kavşak bizim eve yakın bir yerde gene var. Arabalar vızır vızır ama ne kaldırım var ne bir şey.. Normalde sağdan gelen araç çok hızlı oluyor ve yol vermesi gerekse de, hızından ötürü durmuyor. İlerde bile olsa korna çalıyor gerizekalı..

Cidden kimi, sağa dönen yol vermiyor, üstüne sürüyor, kırmızı ışıkta geçenler var.. İçler acısı..

Birde çok önemli konu bisiklet ve gene plakasız elektrikli arabalar. Ölüm saçıyorlar. Trafik plakası olmadığı için çok rahat kırmızı ışıkta geçiyorlar. Polis isterse bulur ama uğraşmıyordur galiba.. Trafik plakası bence bisikletlere bile verilmeli çok para istemeden..

Birde trafik var amaçlı selektör yapmamalı otobanlarda, yollarda çünkü kötü niyetli kişiler, teröristler bu uyarı ile yollarını değiştirebilirler..

Bir isteğimde kimi cezaların düşürülmesi para oranının. Herkes milletvekilii maaşı almıyor. Kazara adam öldürmenin suçu 400 bin tl diye duydum mesela, yanlışım olabilir..

Daha aklıma gelirse yeni mesajlar yazabilirim inşallah.. İyi sürüşler, iyi kokular, iyi günler :)..
 
Son düzenleme:

baykalbul

Perfume Lover
Satış Onaylı
Katılım
22 May 2015
Mesajlar
1,417
Her zaman hızlı olmak iyi değildir. Arabanızla apartmandan geri geri yavaş çıkın. Yoldan hızlıca geçen araçlar oalcak ve sizi göremeyecek olabilirler hem de szi onları göremeyeceksiniz geri geri gttiğinizden büyük oranda. hem sağa hem sola hem aracın önlerine bakacaksınız bir yere çarpmayayım diye ve bunlar hep zaamn alacak ve bu arada araç gittikçe geriye gidecek, yol alacak. Siz öne bakarken o arada bir araç yoldan hızla gelecek ve sizi kendisini görüyor zannedip yavaşlmaaycak. Siz o anda aracın önüne bakarken belki araç ile kaza yapacaksını allah korusun inşallah.

Bu arada arka kamera bence çok önemli ve engel algılayıcı sensörler. Arkada bir çocuk ve sizin göremediğiniz bir engel olabilir. Kamera ekranına güneş vurmuşsa yavaş yavaş çıkmanız ile belki çocuğa degecek ve üstünden geçmeden durabileceksiniz. Geç olsun güç olmasın, trafikte acele yapmayacaksınız. Bu çok önemli..

Bir şey demiştim tekrar edeyim. Araba ile giderken daima bakışınız önde olmalı. Tama aynalara bakacaksınız veya yayalara ama kısa olmalı. Kazalar şöyle gerçekleşiyor kimi. Araba ile gidiyorsunuz ve önünüzde bir araç var. Siz diyelim o anda gereksiz uzun bir şekilde başka yere baktınız ama beyin öndeki aracı dursa bile gidiyor olarak düşünür. Araç o anda sert fren yapsa siz araca arkadan vurmuş olacaksınız maalesef..

Birde araç yakıt katkıları ile bir şey diyeyim. Bizim usta her zaman aynı yerden yakıt al dedi. Biz şu an Shell'den yakıt alıyoruz. KAtkı maddelerinden de dolayı yakıtlar karışınca araçta zarara yol açabilir iddiası var.

Bir de benzin depposunda, yakıt pompası motoru da benzin içine gömülüdür genelde. Peki neden gömülüdür çünkü çok ama tabi gene belli oranda çok, ısınırmış. Yakıt sıvısı onu soğuturmuş. Bu yüzden öğrenci de olsanız benzini çok aşağılarda gezdirmeyin çünkü hele sıcak havalarda motor yakıt pompası motoru ısınacak az yakıtta ve bozulacaktır. Sizi ustaya bir yol bekliyor. Çekici en az 50-60 tl sanırım..

Bir de elektronik, teknoloji her zaman iyi değildir eğer kusurları giderilmemişse. Maalesef hidrolik direksiyon ve hidrolik fren motor durduğunda çalışmıyor. Peki bu araç hareket halinde olursa ne olur maalesef.. Bu konuda inşallah bir teknoloji geliştirirler.. N:eyse yavaş yavaş gideyim, bu kadar yeter.

Zaten kendi blogumda var bu konu ile ilgili, ilerde daha detaylı yazacağım orada inşallah ve sitede..
 

tyf

Eau de Toilette
Katılım
28 Şub 2019
Mesajlar
142
Arabanın bakımi ve bence en onemlilerden bir tanesi takip mesafesi
 

mehmet1

Eau de Toilette
Katılım
24 Şub 2018
Mesajlar
74
Empati şart

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Üst