olcun
Extrait de Parfum
- Katılım
- 20 May 2015
- Mesajlar
- 409
Profvmvm Roma Arso ile yolum, kasım 2014 döneminde dumansı parfüm arayışım sırasında keşişti. Agresif kardeşi Fvmidvs ile birlikte çok merak ettiğimi hatırlıyorum. Parfumeriedusoleildor’da yüksek esans uyarısı ile satıldığını görünce çok şaşırmıştım. Zira böylece % 43’lük esas kullanımı ile yeni bir endüstri standartına imza atıldığını farketmiş oldum. Benim bildiğim en yüksek kullanım bunlar. Daha üstü herhalde attar yağlardır :)
Çevrimiçi yaptığım sorgulamalarda Arso’nun yanık, yanmış gibi bir anlama geldiği bilgisine ulaştım.
Fragrantica’da yaptığım sorgulamada parfümün oldukça minimalist bir nota setine sahip olduğunu farkettim. Açıklanan notaları incelediğimizde; çam reçinesi, Tütsü, Sedir Ağacı ve deri görülmekte ancak Profvmvm Roma’nın dizaynlarının nota setlerinin tamamen açıklanmadığı biliniyor. Birçok parfümevi gibi oda reçeteyi kendine saklıyor anlaşılan.
Peki Arso nasıl bir parfüm biraz buna bakalım. Arso, renkli başlayıp karanlığa doğru evrim gösteriyor. Açılış çam ağacı reçinesi ile oluyor. Dumansılıktan ziyade hafif dikkat çeken bir tatlılık söz konusu. Bu Creed’lerin dp notalarımda, daha naif kullanımlarına alışık olduğumu gri amberin tatlılığına benziyor. Bu tatlılık reçinenin keskinliğini bir ölçüde kırıyor. Ancak reçine zannedersiniz ki daha yeni ağaçtan toplanmış ve taptaze halini kokluyorsunuz.Reçine kullanımı çok doğal küçükken cam ağacı dalları ile oynadığımızda elime bulaşan reçineyi aklıma getirdi bu doğal reçine notası.
Arso bu şekilde 1 saat kadar devam ediyor. 2-3 saaten itibaren reçine biraz geri çekiliyor ve ağırbaşlı gri amberin hafif tatlılığı ile olgunlaştırılmış dumansı ve koku cilde oturuyor. Koku yoğun ve ağır ancak amber gris sayesinde çok konforlu bir ağırlık olarak hissediliyor. Reçine ve amber gris çok dozunda göründü orta notalarda. Amber gris yavaş yavaş geri çekilirken yine sedir ağacı kendini gösteriyor. Ne reçine ne tütsü nede sedir severim ancak 3’ü o kadar keyifli kullanılmış ki. Harman açılıştaki yoğun reçine ve tatlılıktan sonra müthiş değişimler geçirmiyor sadece notalarda durulma farkediyorsunuz. Ancak notalar oldukça doğal yapaylık hissine rastlamadım. Deri notası çok zayıf bir şekilde kendini gösteriyor. Sedir ağacının verdiği odunsu ve dumansı (belkide hafif kremsi) hissiyat, gri amber’in tatlılığı ve çam daha baskın.
Dumansılık mevzusu çok konuşuluyor. Dumansı parfüm denince çıkan isimlerin başından gelen Arso'daki dumansılık hissini çok beğendim. Kararında sıkıcı değil ve destekleyici tatlılık unsuru çok konforlu. Le Labo'nun Patchouli 24'ünde kullanılan vanilya benim biraz rahatsız etmişti. (İlerleyen günlerde Le Labo'nun dumanlı Patchouli 24'ye dair de izlenimlerimi yazmak niyetindeyim)
Fragrantica 105 kişi ortalaması 4.3 olan 2011 çıkışlı Arso, orta notalardan itibaren çok çok iyi. Kesinlikle soğuk kış günlerinin olmazsa olmazı. Ancak ofis içinde değil ofise giderken kullanılası bir parfüm. Parfümün cilde oturduktan sonra, ten ısındıkça burnunuza gelen kokusunda çok hoşnut kalacaksınız kanaatindeyim. %43’lük esans, parfümün kullanım miktarının da minimal tutulmasına sebep oluyor. Zira aşırı kullanım parfümün tatlılık ve ekşiliğini azaltacağı için olumsuz geri bildirimlere sebep olabilir.
Koku, takım elbise kokusu değil bence. Casual bir giyim ile kullanılabilir. 25 yaş üzeri erkekler rahatlıkla kullanabilir. Bayanların özellikle gri amberin kokuya yaptığı tatlılığı beğeneceğini ve sedir ağacı ile, muhtemelen, huş ağacı katranından elde edilmiş dumansı ve birazda ipeksi halinden etkilenecekleri kanaaatindeyim.
Şişesi çok uzun süre kullanılacağı için temin edilmese bile dekantının bulundurulması yeterli olacaktır. Sonbaharın ortasından ilk baharın ortasına kadar keyifle kullanılır ancak kar yağarken kullanımı harika olacaktır.
Karakteristik: Toroslarda dağ evim var, şöminem çıtır çıtır.
Son düzenleme: